Norway during ww2 forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Filmen om Max Manus tas nå opp i Oslo

4 posters

Go down

Filmen om Max Manus tas nå opp i Oslo Empty Filmen om Max Manus tas nå opp i Oslo

Post  Tore Tue 15 Apr 2008 - 14:40

Sjekk følgende link på VG, med film og intervju.

Max Manus filmen

Fra Aftenposten - Bilder

Max Manus

Tore

Posts : 59
Join date : 2008-03-08

Back to top Go down

Filmen om Max Manus tas nå opp i Oslo Empty Re: Filmen om Max Manus tas nå opp i Oslo

Post  Bjørn Tue 15 Apr 2008 - 22:04

Takk, Tore!
Artig å se på.

B.

Bjørn

Posts : 388
Join date : 2007-11-27
Age : 61
Location : Bodø

Back to top Go down

Filmen om Max Manus tas nå opp i Oslo Empty Tyske uniformer

Post  AltforNorge Tue 15 Apr 2008 - 23:21

Vart litt skuffa over at fargen på dei tyske uniformene i ein film om 9. april synte så ulike sjateringar i "Feldgrau" som det først vart mot slutten av krigen med knappheit på råstoff.
AltforNorge
AltforNorge

Posts : 346
Join date : 2008-03-08
Age : 70
Location : Møre og Romsdal

Back to top Go down

Filmen om Max Manus tas nå opp i Oslo Empty Re: Filmen om Max Manus tas nå opp i Oslo

Post  Admin Wed 16 Apr 2008 - 3:02

Det var vel et større problem at mange av hjelmene manglet dekalene, altså merkene på sidenen. Disse ble jo ikke fjernet før 41.
Jeg har fargebilder av soldater som jeg mener er fra 40-41 som viser stor fargeforskjell tilogmed på en soldats jakke kontra bukse!
Men det er nå flisespikkeri som jo sikkert går de fleste hus forbi. (Jeg vet ikke om en eneste krigsfilm som har fått alt korrekt, men jeg tror "Das Boot" var ganske nære. (Jeg er ikke ekspert på ubåt og interiør av disse))
Det var sikkert en rar følelse å være i Oslo å se dette i virkeligheten, -både i 1940 og nå.
Kurt

Admin
Admin

Posts : 138
Join date : 2007-11-21
Age : 53

https://nuav.forumotion.com

Back to top Go down

Filmen om Max Manus tas nå opp i Oslo Empty Re: Filmen om Max Manus tas nå opp i Oslo

Post  Bjørn Thu 17 Apr 2008 - 14:51

Hei!
Er også usikker på om "V"-tegnet ble brukt i 1940, mener det var først i 41.
(det som henger på stortinget)

B.

Bjørn

Posts : 388
Join date : 2007-11-27
Age : 61
Location : Bodø

Back to top Go down

Filmen om Max Manus tas nå opp i Oslo Empty Re: Filmen om Max Manus tas nå opp i Oslo

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum